fredag den 19. juni 2009

Uge 26 - Ting 11 - 14

Ting 11 - 14 er de sidste ting på denne side af sommerferien.
Nu skal vi endelig i gang med at lege med vores nye mp3-afspiller. Nogle har taget forskud på glæderne mens andre har nydt forventningens glæde.

Ting 11 går ud på at få installeret mp3-afspilleren på din PC og finde ud hvordan du betjener den.

Ting 12 lær at downloade netmusik til din mp3

Ting 13 lær downloade netlydbøger til din mp3

Ting 14 abonner på en podcast

23ting ønsker en god sommer til alle!



I uge 34 går det løs igen med Picassa, som er et billedprogram. Så tag nogle billederne i ferien (ligesom Else og Gitte, da de troede de skulle på ferie), som du kan bruge når Picassa kommer på programmet.

2 kommentarer:

ester sagde ...

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at vore mp3-afspillere har en strømsparefunktion. Den fungerer ved at du presser tænd-knappen helt op. Derved forsvinder lyset fra skærmen, men du kan stadig høre, det du har igang. Samtidig bliver tastaturet låst. Ved at bruge denne funktion, behøver du ikke at oplade den hele tiden.

Birte Røn sagde ...

Man kan også lave optagelser med mikrofonen. Optagelserne bliver gemt som optagelser på mp3-afspilleren i musik under albums. Jeg kan desværre ikke finde ud af om man kan få optagelsen lagt over på min PC. Hvis jeg går ind under Creative kan jeg ikke finde optagelserne. Er der nogen der ved noget?